Magazyn architektoniczny : Narodowe Muzeum Sztuki w Chinach wpis do konkursu / OMA

OMA OMA udostępnił nam swoją propozycję dotyczącą nowego Narodowego Muzeum Sztuki w Pekinie (NAMOC).
Praktyka w Rotterdamie jest jedną z gwiazd rywalizujących o zaprojektowanie 1,3 miliona metrów kwadratowych NAMOC, które zostaną zbudowane obok zaprojektowanego przez Herzog & de Meuron Bird s Nest.
Mimo że krążą plotki o potencjalnym zwycięzcy, jury nie ogłosi ostatecznych wyników zawodów do listopada.
Biorąc pod uwagę epicką proporcję NAMOC, OMA zdecydowała się traktować masywną strukturę jako małe miasto poprzez integrację różnych dzielnic miejskich.
Propozycja obejmuje szereg doświadczeń zarówno w zakresie klasycznym, ortogonalnym.
przestrzenie muzealne oraz współczesne obszary otwarte.
Kontynuuj po przerwie, aby dowiedzieć się więcej.
Kompozycja zawiera mieszankę sektorów.
zarówno oficjalne, jak i oddolne.
.
takie jak centrum miasta i peryferie, chińska i międzynarodowa dzielnica, nowoczesne i historyczne obszary, komercyjne i.
rządowe.
dzielnice.
Podobnie jak miasto, każda sekcja ma swobodę dostosowania się do zmieniających się potrzeb NAMOC; obszary można na nowo zdefiniować, odnowić, a nawet zastąpić, bez uszczerbku dla całości.
.
OMA Chociaż plan traktuje miasto NAMOC, nie oznacza to, że muzeum traci potencjał pozostania intymnym.
Podobnie jak w przypadku wszystkich miast, poszczególne sektory mogą pozostać małe i humanitarne, podczas gdy inne oferują obszary publiczne i handlowe.
Pozwala to na unikalną mieszankę potencjalnych doświadczeń dla muzeum.
Plan .
OMA Architektura głównego cokołu oferuje szereg klasycznych i ortogonalnych przestrzeni muzealnych, w przeciwieństwie do bardziej współczesnego, otwartego planu.
Jak każde miasto, większe grupy mogą korzystać z bardziej wydajnego i bezpośredniego obiegu, podczas gdy dana osoba ma możliwość meandrowania; obie pozwalają na odkrycie sztuki chińskiej.
.
OMA Głównym obiegiem miasta jest pięcioramienna gwiazda, która prowadzi z wielu punktów wejścia na peryferie do centrum.
Tutaj gwiazda łączy się z latarnią.
.
wielopiętrowy stos platform owiniętych czerwoną skórą.
gdzie organizowane są czasowe wystawy i wydarzenia, które zapewniają.
płynną wydajność.
centrum kongresowego.
Chociaż jego wewnętrzna organizacja jest racjonalna, elastyczna skóra rozciągnięta wokół metalowej ramy sprawia, że jest to latarnia.
pojawiają się jako tajemnica.
.
OMA Latarnia jest trójwymiarowym emblematem NAMOC.
Pojedyncza oś styczna umożliwia dzielenie relacji z jej sąsiadem, Ptasim Gniazdem.
W przeciwieństwie do zawiłości cokołu miejskiego poniżej, sześć głównych pięter latarni oferuje szerokie otwarte przestrzenie, aby zapobiec zakłócaniu architektury przez różne wystawy i wydarzenia.
.
OMA Konceptualnie dwie połówki NAMOC.
miasto.
i.
Latarnia.
.
są komplementarne.
- Podobnie jak dzisiejsze miasto, oferują radykalnie różne doświadczenia: małą skalę, skomplikowany stan tradycyjnej tkanki miejskiej Chin i współczesną erę radykalnej modernizacji.
Architekt: OMA Status: Pierwsza faza konkursu: 2010/11.
Klient: Narodowe Muzeum Sztuki w Chinach Lokalizacja: Nowa dzielnica kulturalna w Olympic Green, Pekin Strona: 30 000m2 Program: 128 000 m2 dla stałej kolekcji i tymczasowych przestrzeni wystawienniczych.
Partnerzy zarządzający OMA: Rem Koolhaas, Shohei Shigematsu, David Gianotten Architekt projektu: Alessandro De Santis Zespół: Jing Chen, Midori Hasuike, Martin Hejl, Jinman Jo, Anu Leinonen, Adrienne Lau, Kostya Miroshnychenko, Pietro Pagliaro, Ippolito Pestellini, Jue Qiu , Yanfei Shui, Espen Vatn, Yu Wang, James Westcott, Junjie Yan, Nurdan Yakup, Dongmei Yao, Haohao Zhu Animacja w reżyserii: Martin Hejl Inżynieria: Arup Animacja: Embryo Imagery: Robota Model: RJ Models.
OMA
[patrz też: maszyny pakujące, małe domy pasywne, szerokość spocznika ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Domy z drewna małe domy pasywne szerokość spocznika