castorama częstochowa telefon

Zasada punktacji (zakonczenia )

W dużych okazałych budynkach, gdzie reprezentacyjność założenia jest uwarunkowana programem, łatwiej jest uzyskać właściwe rozwiązanie, stosując zasadę osiowości otworów wejściowych. W mniejszych obiektach dla uzyskania prostego, szczerego wyrazu architektonicznego sztywna zasada osiowości otworów może być pominięta, liczba zaś okien powinna odpowiadać istotnym potrzebom funkcjonalnym. Zasada punktacji (zakończenia). Rytmy elementów architektonicznych stanowiące kanwę kompozycyjną elewacji powinny uzyskać tak w kierunku poziomym, jak i pionowym wyraźne zakończenie. Urwanie...

Więcej »

Kompozycja rzutu poziomego

7. Kompozycja rzutu poziomego Rozwiązanie planu budynku stanowi podstawowe i najważniejsze zagadnienie w architekturze. Koncepcja rzutu poziomego jest wynikiem zespolenia trzech głównych czynników kompozycyjnych: funkcji, konstrukcji i formy plastycznej. Właściwy rzut poziomy powinien zarówno rozwiązywać problemy kompozycyjne, jak i czynić zadość funkcji konstrukcji i formie plastycznej. Skoordynowanie tych zagadnień jest podstawą należytego opracowania projektu. Po zebraniu całego materiału funkcjonalnego i konstrukcyjnego przystępuje się do opracowania rzutu poziomego. S...

Więcej »

Zasada tla architektonicznego i akcentów

Zasada tła architektonicznego i akcentów. Prawo kontrastu i opozycji. Duże płaszczyzny elewacji bez wyraźnych akcentów albo z równomiernie, rytmicznie rozstawionymi otworami, tworzą tzw. tło architektoniczne. Płaszczczyzny te, wyglądające jednostajnie, służą za kanwę do wprowadzania akcentów stanowiących motywy plastyczne (portale, ryzality, loggie, wykusze). Tło architektoniczne często wymaga zakończenia po bokach oraz od dołu i od góry. Z pojęciem tła łączy się zasada pionowego i poziomego rozczłonowania elewacji. W kierunku poziomym istnieje klasyczny podział ...

Więcej »

Radioterapia z lub bez chemioterapii w inwazyjnym raku pęcherza moczowego AD 3

6. Kompozycja elewacji Wymienione wyżej zasady kompozycyjne mogą występować w dowolnym zestawieniu wszystkie na raz lub częściowo. Często kompozycja wysunie na czoło jedną z tych zasad jako zasadę główną (np. rytm), a pozostałe mogą występować w mniejszym stopniu. Istnieją teorie negujące konieczność posługiwania się jakimikolwiek zasadami. Stawiają one jako główny cel osiągnięcie nowego wyrazu plastycznego przez zaskakujące zestawienie form (Le Corbusier). Tego rodzaju punkt widzenia powstał jako pragnienie uniknięcia schematycznego, skrępowanego rozwiązania ...

Więcej »
http://www.onkolog-szczecin.pl 751#papa dachowa castorama , #świątek wałki , #płyty thermano cena , #migomat einhell , #zasoby sieci , #naprawa przetwornicy , #mieszkania płock olx , #co zrobić jak pies zdechnie w domu , #noga teleskopowa , #spawarka inwertorowa zasada działania ,